Informatie voor verwijzers
Voor welke klachten / welk type patiënten?
Informatie-uitwisseling en overleg met onze verwijzers vinden wij zeer belangrijk. Met toestemming van de cliënt zullen wij u schriftelijk informeren over de behandeling. Wilt u met ons overleggen en de cliënt is hiermee akkoord, dan mag u ons natuurlijk bellen. Wij zijn voor telefonisch overleg bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag tussen 12.30 en 13.30 uur. Buiten deze telefonische bereikbaarheid kunt u ook een boodschap achterlaten op ons antwoordapparaat en dan bellen wij u terug.
De cliënt meldt zichzelf telefonisch bij ons aan.
Bij doorverwijzing vanuit de GGZ vragen wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen voordat uw cliënt zich bij ons aanmeldt. Dit om na te gaan of ons aanbod goed aansluit bij de zorgbehoefte van uw cliënt.
Voor generalistische basis GGZ en voor gespecialiseerde GGZ- behandeling hebben wij schriftelijk een verwijzing nodig van de huisarts, van een medisch specialist, van een bedrijfsarts of van een regiebehandelaar in de GGZ 9bij doorverwijzing). Wilt u op deze verwijzing expliciet zetten of het BGGZ of GGGZ betreft, anders zullen de zorgverzekeraars de gemaakte kosten niet vergoeden (zie kosten). Twijfelt u over de indicatie dan kunt u natuurlijk met ons overleggen. Voor meer informatie zie bijgevoegde documenten. Graag ontvangen wij bij de verwijzing indien nodig, aanvullende informatie over bijvoorbeeld klachtenbeloop of eerdere behandelingen.
Voor welke klachten / welk type patiënten?
- Angst- en stemmingsstoornissen
- Werkgerelateerde problematiek
- Trauma's en verwerkingsproblemen na ingrijpende gebeurtenissen
- Emotionele en gedragsproblemen in verband met somatische klachten
- Persoonlijkheidsproblematiek
- Seksuele klachten bij vrouwen
- Verslavingsproblemen
- Ernstige persoonlijkheidsproblematiek
- Psychotische stoornissen
- Suïcidegevaar
- Cognitieve gedragstherapie
- Psychotherapie
- EMDR
- Schemagerichte therapie
Informatie-uitwisseling en overleg met onze verwijzers vinden wij zeer belangrijk. Met toestemming van de cliënt zullen wij u schriftelijk informeren over de behandeling. Wilt u met ons overleggen en de cliënt is hiermee akkoord, dan mag u ons natuurlijk bellen. Wij zijn voor telefonisch overleg bereikbaar op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag tussen 12.30 en 13.30 uur. Buiten deze telefonische bereikbaarheid kunt u ook een boodschap achterlaten op ons antwoordapparaat en dan bellen wij u terug.
De cliënt meldt zichzelf telefonisch bij ons aan.
Bij doorverwijzing vanuit de GGZ vragen wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen voordat uw cliënt zich bij ons aanmeldt. Dit om na te gaan of ons aanbod goed aansluit bij de zorgbehoefte van uw cliënt.
Voor generalistische basis GGZ en voor gespecialiseerde GGZ- behandeling hebben wij schriftelijk een verwijzing nodig van de huisarts, van een medisch specialist, van een bedrijfsarts of van een regiebehandelaar in de GGZ 9bij doorverwijzing). Wilt u op deze verwijzing expliciet zetten of het BGGZ of GGGZ betreft, anders zullen de zorgverzekeraars de gemaakte kosten niet vergoeden (zie kosten). Twijfelt u over de indicatie dan kunt u natuurlijk met ons overleggen. Voor meer informatie zie bijgevoegde documenten. Graag ontvangen wij bij de verwijzing indien nodig, aanvullende informatie over bijvoorbeeld klachtenbeloop of eerdere behandelingen.
verwijsafspraken-ggz.pdf | |
File Size: | 282 kb |
File Type: |